mesevilág

kicsit rendet raktam, persze nem nagyon, mert anyu azt mondta, hogy nem baj, ha káosz van a szobámban, csak a fejemben legyen rend és ehhez azért aktívan tartom is magam, különbenis aki beteg, az ne rakjon rendet... de tényleg nem ártott már lepakolni a könyvespolcról, úgyis csupa porallergia vagyok...
és a nagy takarítás közben pihentetőül összeírtam a tíz kedvenc mesekönyvemet, mármint amik nagy hatással voltak rám és gyakorlatilag ronggyáolvastam és oda-vissza és kívülről és a tesóknak is olvassuk, meg majd az én gyerekeimnek (meg az én gyerekeim gyerekeinek, ha majd jönnek a nagymamájukhoz látogatóba...)
  1. Lázár Ervin: Berzsián és Dideki (és még sok más mese tőle)
  2. Janikovszky Éva: Ha én felnőtt volnék (és még sok más mese tőle)
  3. Lakner Judit: A hétfejű Samu
  4. Nemes Nagy Ágnes: Az aranyecset
  5. Békés Pál: A kétbalkezes varázsló
  6. Gyárfás Endre: A varázsgombóc
  7. Ragyij Pogogyin: Hol vagy, Holvagyholvagy?
  8. Marcel Marlier: Dani és Zsófi a természetben (és még sok minden más tőle)
  9. Tarbay Ede: Meleghozók
  10. Az álomtündérek - francia versek és mesék gyerekeknek
ez persze így nagyon szűk, természetesen ennél sokkal több, ami fontos... meg majd ha én mesélek, abban biztosan benne lesz a Maszathegy is :) ezek azok, amiket 18 évesen kirakok szépen a könyvespolcra és le is veszem onnan, ha már nem bírom Moravia szigorát... és még ma is tudom, hogy törpéből is lehet óriás, vagy hogy a kis varázs is több a semminél... meg hogy azért budapesten is van csoda, csak meg kell találni...

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Én már este megmondtam, hogy ne rakj rendet :)

Viszont a tiramusu... NYAMMM :) Nagyon finom volt! :)
Névtelen üzenete…
írni meg majd megtanulok... tiramusu = tiramisu :)
Névtelen üzenete…
A legtöbbet nem ismerem :(
Én az öreg néne őzikéjét tudtam kívülről. Meg a tündér Ilonát, a zengő fát, a csilingelő patakot, meg azt a szép madarat...és a mészből faragott leányt.
A francia meséket meg nem felejtem! :)
Névtelen üzenete…
szia! kösz a linket!

majd gyúrok én is gyerekkönyvekre... :oP
murci
maifosz üzenete…
az öreg néne őzikéje természetes :) nem maradtak ám ki nekem se szerencsére a klasszikus mesék (Benedek Elek és Andersen a kedvenc, a Grimm meséket nem szerettem), most azt soroltam, ami nem feltétlenül alap :) a francia tündérmeséket meg egyszer úgyis megveszem neked valahol :) ha most elkezdem keresni, szülinapodra tuti ráakadok ^^
maifosz üzenete…
Murci, akármennyire is úgy űnik, becsszó nem csak mesekönyveket olvasok :)))

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo