2008 március

16. Dosztojevszkij: Feljegyzések az egérlyukból
17. Kosztolányi: Aranysárkány

Nem szeretem, hogy valahol nagyon fölül eldöntik, hogy na, nektek most Édes Annát kell olvasni, mert abból remek képet kaptok KD cselédekhez való viszonyáról, ami persze nem érdekel titeket, mert valószínűleg az életben nem találkoztatok cseléddel, nem tudtok mit kezdeni az egésszel és különbenis. Ahelyett, hogy az lenne előírva, hogy jó, kell olvasni Kosztolányitól, vannak benne diákok meg tanárok meg érettségi meg szerelem, tehát mérföldekkel közelebb van hozzánk. Na nem mintha az Édes Anna nem lenne jó, azt is kétszer olvastam, na de mégis.

18. Francoise Sagan: Kushadó kutya
19. Béres Melinda: Széllelbélelt mesék

Hmmm... :)

20. Omar Khajjam: Rubaíját

Tizenegyedik századi és perzsa. Tehát misztikus, keleti, bölcs és nagyon-nagyon régi. Ráadásul Szabó Lőrinc fordította, így igazán szép.

21. A. és B. Sztrugackij: A kölyök

Tudományos-fantasztikusból csak minőségit...

22. Astrid Lindgren: Pirosházi történetek

Mert szerettem a Harisnyás Pippit még régesrég... ezt a könyvet egyébként MaViRe szerette volna elhagyni, csak még előtte elkértem egy picit...

+ Kafka: Átváltozás, ami nem egy könyv, de elolvastam. Nem nyilatkozom.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Akkor mit javasolsz? Mint leendő magyar tanár engem komolyan érdekel ez a téma! Mert hát elő van írva hogy mit kell leadni a gimnazistáknak és az ember ha el is akarna ettől térni nem igazán tudja hogy merre mozduljon. Mégis hogy kellene rábírni a fiatalságot, hogy olvasson, művelődjön, mikor amúgy is abban a korszakban vannak, hogy minden ellen lázadnak. Mégis mit tehet ilyenkor egy irodalomtanár???
maifosz üzenete…
"Fiatalabb korában jóról és nemesről prédikálva diákjainak, a földműveshez hasonlította magát, ki a magot elveti, s gondoskodik, hogy alkalmas talajra találjon. Csakhogy a mag vagy televényre hullik, vagy sziklára. Ha jó földre esik, akkor minden közvetítő nélkül megfogan, a szél is elröppenti oda, és ha rossz földbe kerül, akkor a legjobb földműves se tehet semmit. Fölöslegesnek ítélte munkáját. Amennyiben pedig többre vállalkozott, kudarcot vallott. Formálni akarta az életet, mely végtelen és esztelen, tulajdon gyermekében és mások gyermekeiben, józanul, értelemmel, bölcsességgel párosult jósággal. Megsokszorozta önmagát egy új, terebélyes családot teremtve az ifjúságban. Természetellenes, nagyralátó mesterség. Quem di odere. Az istenek megbüntették érte."

nem tudom, mit tehet, de ha nem mégiakommunikációra megyek, hanem magyarszakra, akkor engem is érzékenyen fog érinteni a téma. Például ötöst adni ajánlott olvasmányért határozottan jó taktika, az osztál ynagy része így került kapcoslatba az utas és holdvilággal :)))

én azt mondom, hogy ha az ember már egyszer elkezd olvasni, akkor teljesen mindegy, hogy mit. aztán úgyis kialakul, hogy mi az, amit szeret, meg ha már szeret olvasni, akkor lehet terelgetni valamerre... (öcséim könyvizlését pl. teljes mértékben én határozom meg, mert ők lusták elmenni könyvtárba... :) )

szóval az irodalomtanár odaadja az ötödikeseinek a Gergőt meg a HarryPottert (inkább a Gergőt), a kilencedikeseknek meg már arról is beszélhet, hogy az irodalom nagyon nem csak az, ami szóba kerül magyarórán. A Dekameronból az az ártatlan két kis szöveggyűjteménybeli történet nem mozgatja meg senki fantáziáját, de utalva arra, hogy van ebben másmilyen is... mert a 15évesek már csak olyanok... :P
Névtelen üzenete…
Végre egy ember, aki olvasta a Gergőt!!!:)
Szerintem is jobb azt adni a kezükbe!

És köszönöm a tanácsokat!:)
Ígérem meg fogom fogadni őket, ha egyszer eljutok a katedráig!:)
maifosz üzenete…
ki is van linkelve a honlapokhoz a Gergő... és én szerencsére sokakat ismerek, akik olvasták :)

majd ha magyartanár leszel, meséld el, hogy milyen :)
Névtelen üzenete…
Hát igen! Egyetemen már nem olyan sikk meséket olvasni! De hát nem tehetek róla, ahányszor könyvtárban járok mindig muszáj bemennem az ifjúsági részlegbe!!!:)

Majd elmesélem mindenképp!!!:)
Névtelen üzenete…
Hát, nagyon rosszul tanítottam akkor az Édes Annát, ha az jött le belőle, hogy milyen KD viszonya a cselédekhez :(
Egyébként igazad van az Aranysárkánnyal kapcsolatban, én ezt tanítottam már egy valamikori osztályomban nyolcadikban. Lehetne az ÉA helyett, senki nem venné érte a fejünket.
Mi az a Gergő?
Ha már mese: ismered Béres Melinda Széllebélelt meséit meg a Semmindent?
Kortárs ajánlat:
Závada: Jadviga párnája
Rakovszky: A kígyó árnyéka
Vámos: Apák könyve
Spiró: A fogság
Szilágyi: Hollóidő
Az utóbbi kettő szerintem az utóbbi tíz év legjobb két regénye
(Elfelejtettem, hogy jelentkeztem be ide korábban. Hiába, a gipsz..)
ZM
maifosz üzenete…
nem ez jött le, tudom, hogy annak ellenére, hogy a cselédtéma gyakori volt a korban, a regény fő témája nem a cselédek nyomorúsága, hanem pszichologizáló regény. tehát hogy az emberi lélek torzulásai hova vezetnek. ezt is jól tetszett tanítani :)))

Gergő és az Álomfogók, Böszörményi Gyula Körtemuzsika-díjas és IBBY-díjas meseregénye, ha kell, akkor hétfőn viszem :)

a könyvlistát köszönöm, és g. majd segít :)))

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo