tolerancia

Az esetek nagy részében végtelenül toleráns vagyok mindennel. Hiszek a világbékében, a rózsaszín kitűzőkben és a kakaóban. Előítéletes vagyok az előítéletekkel szemben.
Nade. Már nem azért, de... Mit keres az akkreditált érettségi tárgyak között a Hit Gyülekezete?
Úgy elképzelem, ahogy odaslattyogok Durzimamához (aki iskolánkban a hitoktatásért és erkölcsi nevelésért felelős), és azt mondom neki, hogy Tanárnő, én Hit Gyülekezetés Bibliaismeretből (!) szeretnék érettségizni. Szvsz. a szívroham eleve garantált.
Úgy őszintén. Ki az, aki ezt választja ötödik tárgynak? Nem valami hasznosat, pl. infó, vagy földrajz, vagy művtöri, hanem hit gyüli. Az eszem megáll, áááh...

Megjegyzések

Turul86 üzenete…
Én hittanból érettségiztem! Igaz, nem hitgyülisből, hanem reformátusból, de én nagyon szerettem és szerintem hasznos volt. Azóta is bánom, hogy nem hittantanári szakra mentem!
maifosz üzenete…
félre ne érts: reofrmátus vagyok... aki pl. hittan szakon akar továbbtanulni, annak oké a 3 nagy keresztény vallás: katolikus, evangélikus, református.

de ha Hit Gyülis van, akkor mi van a baptistákkal, az újszövetségiekkel, a jehovákkal?
és a mohamedánok, buddhisták?
Névtelen üzenete…
Az a baj velük, hogy nincs akkora lobbijuk, gondolom én...
Hány híres baptista vagy Jehova tanúja focistáról hallottál?
Turul86 üzenete…
:) Nem értettelek félre! Az én toleranciaszintemet is feszegetik a hitgyülisek. De, ha nekik ez jó, akkor nem szabad elítélnünk őket!
ZM üzenete…
6. §10) Az akkreditált vizsgatárgy lehet
a) a középiskola helyi tantervében található általános műveltséget megalapozó, érettségi vizsgára és felsőfokú tanulmányokra felkészítő ismeretekre épülő,
b) a gimnázium helyi tantervében található munkába állást előkészítő, illetve segítő ismeretekre épülő,
c) a szakközépiskolai helyi tanterv követelményeire vagy a szakmai tantárgy központi programjára (tantervére) épülő szakmai előkészítő,
d) a fenntartó által készített tantervben lévő ismeretekre épülő vizsgatárgy.
7.§ (1) Az akkreditált vizsgatárgy középszintű vizsgatárgy lehet. Az akkreditált vizsgatárgy az akkreditált követelményekben meghatározottak alapján több vizsgarészből állhat.
(2) A követelmények akkreditálását az Oktatási Hivataltól (a továbbiakban: Hivatal) lehet kérni.
(3) Az iskola vagy az iskola fenntartója olyan vizsgatárgy akkreditálását kezdeményezheti, amelynek a követelményeiből a helyi tantervben meghatározottak szerint legalább kétszer év végi osztályzatot kell szerezni, és a tantárgyat a teljes tanulmányi idő alatt legalább százharmincnyolc órában tanítani kell.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=99700100.kor

Nálunk semmilyen felekezeti hittanból nem lehet érettségizni. A baptisták, ... is akkreditáltathatják.
Turul86 üzenete…
Igen, én is így tudtam. Nálunk volt is külön hittanóra a baptistáknak is, nem csak a három "nagy" vallásnak.
maifosz üzenete…
hmmm, ezt nem tudtam. így világos :)
gborz üzenete…
Majd amikor szcientológiából is lehet érettségizni... na akkor fogok én elköltözni ebből az országból.
Névtelen üzenete…
Most nem tudom mit vagytok úgy oda. 500 éve irtották a kálvinistákat, ma meg érettségizni is lehet vallásból. Ez azér fejlődés, nem?:)

Wilder
bukovics üzenete…
nemazértde:

1. a hitgyülis hittan a legprimitívebb és a legkönnyebben megtanulható, ha egy dolgot szem előtt tartunk: Isten földi helytartója Németh Sándor, és amit ő mond, az úgy igaz

2. mivel NS havonta-kéthavonta vonja vissza és újítja fel régi téziseit, ezért bármit lehet mondani, pesze pár alap dologra oda kell figyelni, mint:

3. vannak démonok, ezek rosszak, undorítóak, NS látja őket, és ha démont lát, akkor ott gebasz van, de: NS képes elűzni őket, ilyenkor 20 perces rázkódás vagy nevetés lesz a démon által megszállt illetővel

4. biblia az új exodus, politikában a hetek című magazin az irányadó, magánélet & mindenmás: Németh Sándor

5. óó, köszönöm, valóban 98%-os lett? micsoda meglepetés!
Braun üzenete…
Gborz: megyek veled.
Martin: Legaláb vidám lesz a vasárnapod xD

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo