2008 november

68. Sylvia Plath: Az üvegbura
Csak hát én éppen hogy nem tartottam a kezemben semmit, még önmagamat sem. (...) Bizonyára úgy illett volna, hogy én is repüljek a lelkes örömtől, mint a többi lány, de - valahogy nem voltam rá képes. Nagyon-nagyon csendesnek és üresnek éreztem magam, akár egy tornádó magja, ahogy csak sodródik kábultan a körülötte tomboló pokoli zűrzavar legközepén.
Ez a könyv arról szól, hogy hogyan keresi a 18 éves Esther Greenwood önmagát, hogyan nem találja, hogy veszti el a reményét a világban, a társadalomban, hogyan lesz majdnem öngyilkos, és hogyan gyógyul meg végül. Ha ugyan meggyógyul. Könyvajánló itt.

67. Vercors: Farkascsapda
66. Vámos Miklós: Sánta kutya

Élt 1910-től 2008-ig, átélt két világháborút, három férjet, fia is lett, barátai, volt börtönben, kórházban, dolgozott, tanult, szeretett, szenvedett, élt a könyv főszereplője, Solti Éva. Azaz Vuca, Évike, Füles, Piroskáné, Óti néni, s még számtalan név, mind ő, s míg változik ő maga, s változik körülötte a világ is talán, a sántakutyák, a hazugságok nem változnak, ott vannak az életben, kikerülhetetlenül, elkerülhetetlenül, mindig újra ismétlődve.
Talán valami ilyesmiről szól Vámos Miklós regénye.

65: Németh László: Iszony

A vége előtt tíz oldallal döbbentem meg igazán. Hogy ezt a könyvet férfi írta, de hiába írta férfi, végig nem lehetett érezni rajta... női gondolkodás volt mögötte, női érzések, s negatív férfiábrázolás... (Persze Nellit azért sem szerettem meg.)

64. Nógrádi Gábor: Pete Pite

Jó, mostanában csak gyerekkönyveket olvasok, élvezem, hogy nem komoly, ellensúlyoznia kell valaminek az Iszonyt (ami egyébként nem rossz), így került kézbe a Pete Pite. És Nógrádi már egyébként is klasszikusnak számít, benne volt a Nagy Könyvben is.
És nem is bántam meg.

63. Betty G. Birney: The World According to Humphrey (Spuri, avagy a nagyvilág)
62. Chris D’Lacey: The Fire Within (Belső tűz)
61. Terry Pratchett: A mágia színe

Zseniális fantasy. Vagy olyasmi. Vannak benne sárkányok, tündérek, driádok, istenek, harcosok, jók, rosszak, hősök és balfácánok. Meg persze a Halál.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo