odafent pestországban egyszercsak felbukkant két toronyház között az Orion, ott volt az építkezős palánk fölött, mutattam is az alterfiúnak, hogy nézd, nézd, Orion, pedig ott nem látszanak a csillagok, mert pestország olyan világ, hogy fény van, házak vannak, emberek és kutyák és patkányok is, de csillagok nincsenek. pedig az Orion megvéd, van neki fegyvere a kezében, szeretem, ha látom, hogy fent van az égen.
idehaza egészen más az ég, itt sokkal sötétebb, egyszerre csak rászakad az emberre, hogy ott van, tele csillaggal, az Orion sincs meg, csak a kisgöncöl, itt elvész az ember a világban, itt sokkal magányosabb és hidegebb mindig, pedig itt vannak csillagok, mind hunyorgatnak, én nagy vagyok, te meg egészen kicsi, ezt hunyorogják, és tényleg egészen kicsi leszek tőlük, és sokkal inkább egyedül, mint odafent pestországban.

Megjegyzések

rozi üzenete…
érdekes, én meg a csillagok nélkül érzem magam elveszettnek, mert itt már azok sem látszanak, pedig a csillagok mindenhol ott vannak, és ha mégsem, ott valami nagy gonoszság van...
és ha otthon baktatok haza, és lefodulok az utcába a körforgalomból, akkor pont ott a nagygöncöl, és mindenki többiek, pont ahogy minden télen állnak arrafelé, és olyankor tudom, hogy jó helyen vagyok
Teddy üzenete…
Egyszer valaha, sok évvel ezelőtt volt egy őszi éjjel, kéklő teliholddal és százezer csillaggal. És volt egy lány, akinek akkor éjjel írtam egy ilyent:

A kertet hideg kék palást varázsa vonja át,
A Hold ezüst harmattal hinti száz csillagát.
Borzongva bólint szelíd szellővel mind, a lomb,
Ezernyi neszre nesszel szól, ezer halk doromb.
Éji égi úton aranyló villám röppen át:
Kicsi Tündér - vigyázza hát álmod: jó éjszakát!

Régen volt. Azóta az a lány tovatűnt - én is, másfelé. Más tündérek már másként játszanak - de a csillagok emlékeznek, mindíg... Pestország maradt, Csillaghegy is, a csillagok is.

A te csillagaid is veled maradnak bárhol, Orion vigyázza őket.
Névtelen üzenete…
Maffi!
Én Teddyvel értek egyet
Névtelen üzenete…
Már megint seikerült az annonimitás mögé bújnom.
Beli
maifosz üzenete…
Rozi: se így, se úgy nem jó nekem, mindenhogy elveszek.

Teddy: szép.

Beli: :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo