a nagycsaládról

azok mondják, hogy fogy a magyar, akik maguk nem akarnak gyereket vállalni, vagy csak egyet, mert egy gyerekkel már reprodukálták önmagukat, miért pont ők szüljenek, szüljön más, nekik karrier kell. na persze, két gyerek kell ahhoz, hogy stagnáljon a népesség.
ugyanezek azt kérdik, hogy miért csinálnak sok gyereket, ha eltartani nem tudják, meg egyébként is, biztos csak a családi pótlék miatt, lusták, menjenek inkább dolgozni. nem látják, hogy mennyit számít a családi háttér. mi heten vagyunk, mint a gonoszok, és ezért meg sem fordul a fejemben, hogy majd háromnál kevesebb gyerekem legyen. egykének lenni totál uncsi lehet. néha persze irigylem a szép, tiszta, rendes, csöndes lakásokat, de igazából általában sokkal jobb többen lenni, mint kevesen.

most például az van, hogy lemondtuk a tévét, mert mindenki mindig meggárgyult tőle, és most minden nap bejön a Kicsi, hogy találjam ki, hogy mit csináljon, én pedig kénytelen vagyok bevetni minden kreativitásom. de igazából jó.

Megjegyzések

gborz üzenete…
miért csinálnak sok gyereket, ha eltartani nem tudják

erre nehéz is lenne magyarázatot találni, felelősségteljes szülő korlátai függvényében vállal gyermeket és nem csinálja mint a gép, aztán megy segélyért és visít meg tüntet, ha nem kap. (a jobboldali politika mintacsaládja az egyébként, ahol több a gyerek, mint a pénz. és akkor lehet gyurcsánytakarodózni, mert kevés a csépé.)

mennyit számít a családi háttér

a családi háttér gyermekszámtól függ? a 'börtönbenülő apuka - nemdolgozó anyuka hét gyerekkel' netán jobb kiindulópont, mint az 'üzletember apuka - menedszer anyuka egy gyerekkel'?

egykének lenni totál uncsi lehet

tájékoztatnálak: nem az. az tény, hogy önmagunk szórakoztatása lényegesen több kreativitást igényel, mint ha nyolcan lennénk, de én egykeként is rendkívül boldog gyermekkort tudhatok magaménak. és egy pillanatra sem éreztem, hogy jobb lenne most ketten vagy többen...
maifosz üzenete…
de ha az apa nincs börtönben, hanem mondjuk dolgozik, és az anya is dolgozik, akkor szerintem nincs gond az iksz gyerekkel. pláne, ha nem egy helyen van a hét, mert úgy még nekem is sok lenne.
gborz üzenete…
nem azt mondtam, hogy gond, hanem azt, hogy szerintem nem jobb az egynél. a példa sarkított volt, de lásd be, hogy a családi hátteret a gyermekszámtól nem lehet függővé tenni.
maifosz üzenete…
tudom én, hogy nem csak attól függ, ahogy azt is tudom, hogy a család anyagi helyzetét sem csupán a gyerekszám határozza meg - ismerünk ugye olyan nagycsaládosokat, akiknek nagyon jól megy.

a post csupán a nagycsaládosok általános negatív megítélése ellen foglalt úgy-ahogy állást.
Tafi üzenete…
én teljesen egyet értek veled. 15 éves koromig egyke voltam, és sztem nem jó. akkor jött össze apukám a mostani feleségével, akinek már volt 3 gyereke, akiket imádok, és azóta nagyon jó tesók lettünk! és most másfél hete pedig megszületett a közös féltesónk, Pici Öcsi, aki gyönyörű, és mindenkit elbűvöl. így végülis 5en vagyunk már, bár én sajna nem velük élek, hanem anyukámmal, de amikor csak tudok, lemegyek. és én sem csak egy gyereket szeretnék, bár ennyire konkrétan azért még nem tudom, mint te. de viszonylag fiatalon már szülni szeretnék majd.
talán mások is hasonlóan gondolkodnak, és akkor nem fogyunk el :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo