matek

most, hogy túl vagyok végre a matekon, és megnyugodva megnéztem a megoldásokat (a 16-os b részét nem csináltam meg, a 45 percesnél pedig egyet rontottam), leírhatom, hogy ez az eredmény csak és kizárólag Posch tanárnőnek köszönhető, meg annak, hogy nem felejtettem el mindent, amit tőle tanultam, mert az idei matekórák színvonala nem érte el a minimum szintet sem. ovis korom óta tanárnak készülök, és a legszűkebb családomban most épp három tanár van, ezért szinte sosem kifogásoltam a tanáraim munkáját, mert mindig arra gondoltam, hogy én sem csinálnám jobban. de szerintem MZs tanárnő a gólyatábor kezdetétől az utolsó óra utolsó percéig mind emberileg, mind tanárilag úgy "teljesített", hogy nem értem, mit keres iskolában, diákok között. egyszerűen elfogadhatatlannak tartom, hogy a tanári diploma kiadását nem kötik pszichológiai vizsgálathoz. 
tudom, vélemény. aki sok évig kettes-hármas-négyes volt, és most ötös, az lehet, hogy másképp gondolja.

még egy kicsi nyavalygás.
igen, nagyon elszúrtam a magyar emeltet. magyar emeltre menjenek csak a zsenik. hiába néztem meg a válaszokat, nem is értem: a korszerű (korszerűnek vélt) nietzscheiánus emberkép vállalása, meg az önkitárulkozó költészet helyett az „álruhás”, álarcos, illetve perszónaköltészet igénylése. ilyenkor mi van?

na, hogy ne csak nyavalygás legyen. mivel a matek jól sikerült, jutalmul akartam venni egy gombóc fagyit, kettő lett belőle. (majdnem négy, mert annyinak értette a fagyisnéni, de még időben szóltam.) a nap süt, a madarak csiripelnek, holnap töri, amit atlasszal talán megírok jóra, aztán boldogság és öröm és szabadság és szerelem és ilyesmi. gondoltam, hogy ha már a matek ilyen jó, bőgök még egy kicsit a magyar miatt, de nem vitt rá a lélek, most tényleg felszabadult vagyok végre, alig vannak már görcsök a gyomromban.

a fagyiról meg a csokiról még annyit, hogy vizsgaidőszakban mindig fogyok, oké, hogy a nagy tanulások alatt táblaszám eszem a csokit, de akkor mást semmit (mert eltelek a csokival). szóval nekem a gombóc artúr-féle fogyókúra nagyon bejön.

Megjegyzések

Kerekecskemacska üzenete…
magyaremelt... :S szerintem nem zseniknek van (amilyen én vagyok, és természetesen te :P :D ) hanem lelkiismeretes titkárnőknek. Túl okosak vagyunk hozzá - sebaj, fellebbezünk. Volt egy kérdés: kb, hogy miért ilyen ironikus itt Babits. Majdnem leírtam, hogy azért, mert igaza van...
maifosz üzenete…
Jajj, ott én csomómindent írtam, de semmi nietzscheiánus nem volt benne!
Válaszolok majd neked, főleg, ha vége ennek az egésznek. Mikor felvételizel?
Vadászi M. üzenete…
nietzscheiánus.... Kisem bírom mondani:D
gborz üzenete…
nos

1) P. tnő kíváló tanár volt - régebben legalábbis biztos. az utolsó években a tananyagunk kezte egyre szélesebb ívben kerülni a kétszintű érettségi követelményeit, rengeteg felesleges dolgot tanultunk és rengeteg fontosat hagytunk ki.

2) M. tnőt teljesen feleslegesen utálja az osztály: a módszerei valóban másak, de a lényeget tanítja, ami igenis jó dolog. az osztállyal való rossz kapcsolatért közel sem csak ő a hibás. gondolj bele, a mi osztályunk hány tanárt utál (van, akit nem?), és hány másik osztály utálja M. tnőt (egy sem)...

3) mérhetetlen bunkóságunk ellenére szinte indokolatlanul jóindulatúan pontozta a dolgozatainkat (már amit kikaptunk), sosem tapasztaltam, hogy direkt ki akart volna cseszni velünk.

saját tapasztalat: míg P tanárnőnél kivétel nélkül 1-2-es dolgozatokat írtam, addig M tanárnőnél 4-5 között volt az átlagom, és az érettségi eredményem is hasonló szinten mozog (ha jól tippelek).

+1) talán emlékszel, hogy lágyszívű ofőnk utalt az osztály előtt arra, hogy lehetnénk cseppet toleránsabbak tnővel szemben, zavaros magánélete és egyéb problémái miatt. miután erre testületileg szartunk, arcátlan dolog megkérdőjelezni az ő 'emberségét'.

+2) hogy kicsit személyeskedjek is: milyen alapon követeli olyasvalaki a tanári diploma pszichológiai vizsgálathoz való kötését, aki elbőgi magát, ha beszól egy pénztáros?

ennyi.
maifosz üzenete…
Számítottam erre a kommentre. Ide most írtam egy csomót, de majd inkább privát, de talán ott sem.

+2) korántsem biztos, hogy én átmennék egy pszichológiai teszten, de akkor készülnék rá, meg minden, már évekkel előre. már most is acélozom a szívem, hogy kemény legyek, meg minden. vagy lágyszívű, mint rajongásig imádott osztályfőnökünk, de nem hisztis.
ZM üzenete…
Nyugi: a magyar emelt javítókulcsában lévőt egy most végzős bölcsész sem tudja. Lehetséges válaszelemekként az van összefoglalva, amit adott dologról egyáltalán tudni lehet - ez nem jelenti azt, hogy nektek kell is. A középiskolás követelményeket figyelmen kívül hagyó ismeretanyagot feltételeznek...
dsarosi üzenete…
csak hogy én is belepofázzak:
Pné ni tényleg jól tanított, az nem az ő baja, hogy a matek közép nevetségesen egyszerűre lett redukálva (mint az összes többi) és nem követelnek meg semmi extrát. Az idei magyar emelt nekem könnyebbnek tűnt, mint a tavalyi, persze nem dolgoztam ki, csak átfutottam (a műértelmezést meg kihagytam). Ami probléma lehet, hogy az ideiben sokféle értelmezési lehetőség merülhet fel, sokfelé el lehet menni, javítókulcs meg csak egy van. Úgyhogy ez méginkább a javítótanáron múlik.
Matek emelten legalább egy olyan feladat van, amit az egyetemen a matematika A1 tantárgy keretén belül tanulunk. Magyaron viszont direkt szivatnak...
Horváth Mihályné üzenete…
"+2) hogy kicsit személyeskedjek is: milyen alapon követeli olyasvalaki a tanári diploma pszichológiai vizsgálathoz való kötését, aki elbőgi magát, ha beszól egy pénztáros?"

Már ne haragudj, de ez faszság.

Hogyan tudod egymás mellé tenni azt, hogy valaki feszült, stresszes állapotban sírással reagál egy bunkó - hogy mennyire bunkó, arról fogalmad sincs, mert nem te voltál ott - ember rosszindulatú basztatására azzal, hogy egy pedagógus egy egész osztállyal képtelen normális viszonyt kialakítani? Egy tanárnak nem szabad sírnia, ha aljasul viselkednek vele?

Az általad emlegetett "szinte indokolatlanul jóindulatú" pontozást a pedagógia tudománya legjobb tudomásom szerint a "mi az, amit ne tegyünk az osztályteremben" címszó alatt tárgyalja, úgyhogy ezzel pont öngólt rúgtál. Az meg, hogy nem osztja ki az összes dolgozatot, szerintem felháborító.
gborz üzenete…
"valaki feszült, stresszes állapotban sírással reagál egy bunkó (...) basztatására"

szerinted egy tanár nem fog bunkó basztatást kapni a diákjaitól és nem lesz feszült, stresszes helyzetben? és bőgje el magát órán? na ne...

"egy pedagógus egy egész osztállyal képtelen normális viszonyt kialakítani?"

1. nem az egész osztállyal
2. ezzel az osztállyal szinte senki

és egyébként, kedves horváth mihályné, ott voltál-e az adott tanár bármelyik óráján?

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo