elég csak egy kicsit fáradtnak lennem, betűket cserélek fel, szótagokat írok le felcserélve (ez különösen bosszantó, teljesen random vannak néha a betűk szavakon belül, aztán találjam ki, hogy mit írtam oda), és teljesen random helyen a megfelelő mennyiségű ékezet. meg persze a d-g betűtévesztés, ha még fáradtabb vagyok, v-f is. gyakran észre sem veszem. az olyan szavak, amelyekben pedig d és g is van, kész kínszenvedést okoznak, a boldogot pl sosem tudom leírni helyesen, pedig szoktam gyakorolni.
nekem az, hogy kézzel írjak, komoly és kimerítő szellemi munka, ha nem figyelek eléggé, lefelé mennek a sorok (kit érdekel az a vonal ott), szétcsúsznak a szavak.
a kézírásom tudatosan alakítottam ki, mert már ciki volt a gimiben, hogy csak én írok úgy, mint egy kilencéves. még manapság is szoktam gyakorolni betűket, betűkapcsolatokat, hogy menjen gördülékenyen, de persze nem megy, kétbetűs egységekben írok, nem szavakban.

ezért kezdtem blogolni.

Megjegyzések

SineMorbo üzenete…
Lehet, hogy kézzel kéne naplót írni? Én írtam tükörírással, mint Leonardo. Ma is tudok:)
maifosz üzenete…
igen, 9 vagy 10 éves korom óta írok naplót, egészen 2007 tavaszáig kézzel írtam. utálok kézzel írni, a fent említett okok miatt, ezek nem a kevés írástól alakultak ki, mindig is így volt, sőt még ígyebb. talán van egy enyhe diszgráfiám, nem tudom.
SineMorbo üzenete…
Valószínűleg van. De inkább dyslexia. Szerintem...
maifosz üzenete…
Úgy látom, gyógypedagógus vagy, ezért inkább nem ellenkezek, de én ezeket a tüneteket tényleg inkább a diszgráfiához olvastam.
A diszlexia (úgy tudom), inkább olvasási, szövegmegértési zavar, nekem pedig ilyen jellegű problémám sosem volt.
SineMorbo üzenete…
Igaz. Ám amikor írunk, diktálunk magunknak, reprodukáljuk a szöveget. Nekem a dysgraphia sosem volt tiszta. Lehet, hogy igazad van, ÉN nem vitatkozom, ebben jobb vagy, mert TE viseled a tüneteket. :D:D:D
Noémi üzenete…
Amikor írunk, magunkban ki is mondjuk a szavakat, mondatokat. Ha Somebody-nak lenne igaza, akkor már helytelenül is mondanánk ki, és nem csak az írásban kerülnének bele a híbák. Szóval inkább diszgráfia lesz az, vagy egyszerű dekoncentráltság.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo