ne hagyjátok a...

ma reggel elmentem tüntetni, ettem banánt, és hajtogattam papírhajót. a pólómat a posta mellett hagytam el hazafelé, de visszamentünk érte, a kendőm a buszon maradt, ez az ősz-tavasz ilyen, hogy az ember sok ruhában indul el, de aztán felmelegszik az idő. ilyenkor rendszeresen elhagyom a ruháim. lehet, hogy fel kellene hívni a volánt, hátha megvan, szerettem azt a sálat. (bár éppen tegnapelőtt láttam egy nagyon szépet, csak nem vehettem meg, mert úgyis van két kendőm.)

egyébként az eltén beszélgetek olyanokkal, akik elitiskolába jártak. és az a tapasztalatom, hogy az elitiskolában szabadság van, és az elitiskolában a gyereket önálló véleménnyel, akarattal, gondolatokkal rendelkező egyénként kezelik, mert ha tudják, hogy ők is képesek dolgokra, és az ő akaratuk is számít, nagyobb eséllyel fognak bele bármibe is. az elitiskoláknak általában a diákönkormányzatuk is erős. az elitiskolában a tanárokat és az igazgatót tisztelet övezi, de ez nem megkövetelt, hanem kiérdemelt tisztelet. a gyerekek példaképként tekintenek a pedagógusaikra. (szabadság, csak példákat rá: ha nem tud együtt dolgozni az osztály meg a tanár, akkor lehetséges a csere; ha valaki előrehozott érettségit szeretne tenni/osztályozóvizsgázna, mert nem akar órára járni, megteheti [több helyen nem engedik, mert "ne randalírozzanak a lyukasórások a folyosón"]; a problémákat megbeszélik és megoldják.)
én innen messziről úgy látom, hogy a Szent István Gimnáziumból ezek a dolgok jelenleg hiányoznak.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Az elitiskolákban a diákok nagy része is "elit" és olyan hihetetlenül sok, kimondatlan elvárásuk a társaik (kinézetével) kapcsolatban, hogy egy idő után már a személyiség rovására megy a dolog.
Jó, ez így egy kicsit érthetetlen, de a lényeg remélem leszűrhető.

Macskaszem
maifosz üzenete…
értem, mire gondolsz, de ez nem csak az elit helyeken van így. nyilván más a mérce és mások az elvárások, de van.
c üzenete…
ja, ahogy kurnász beszél a diákokról, az olyan, mintha a kisegítő iskola diákjairól beszélni
matteo üzenete…
nyilván egy elitiskolában sem minden verőfényes, de a dolgok, amiket írsz, pl. nálunk a fazekasban (ami talán kielégíti az elitiskola fogalmát :) ) nagyobb részt teljesültek. bár olyan nem volt, aki nem akart órára járni, pedig sokaknak volt nyelvből előrehozott érettségijük (mert hát ha bejárnak legalább nem felejtenek, ez eléggé érett hozzáállás sztem).
szóval én elitiskolapárti vagyok. :)
ezt a kinézetes dolgot én nem értem a tisztelt Névtelen hozzászólónál, de persze simán lehettek rossz tapasztalatai (is).

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo