ma a változatosság kedvéért esik, hideg van, délelőtt meszeltem, elfogyott a mindenféle titkos helyre rakott csokim, röstlit kellett sütnöm (ami a legdurvább kaja, ami csak létezik, le kell reszelni hozzá egy csomó krumplit, benyomkodni őket a serpenyő aljára, aztán a forró serpenyőn egy tányérral megfordítani, és még csak nem is finom), úgyhogy amikor ezek után a nagyobbik kislány a hátamon ülve (egyébként puszta szeretetből) meg akart fojtani egy övvel, a kisebbik pedig mozgathatós fejű duplóállatokkal dobált, közben pedig hangosan üvöltöttek mindketten, akkor véletlenül elkiabáltam magam, hogy Csönd legyen!, a család pedig azóta is azt találgatja, milyen durva dolgot mondhattam ezen a különös nyelven. (egyébként csak a kisebbiknek szoktam magyarul énekelni, de neki is csak azért, mert németül csak azt tudom, hogy Die Sonne scheint ins Land hinein, meg hogy Guten Morgen, Sonnenschein, meg most már azt is, hogy Alli mini Äntli schwümmed ufem See.)

viszont rájöttem, hogy nagyon szeretek várat építeni legóból. nem is várat. palotát, kastélyt, schloss neuschwansteint!

Megjegyzések

Noémi üzenete…
Meister Jacob?
Hänchen Klein ging allein...?
maifosz üzenete…
igazad van, a bruder jacobot is tudom :) meg néhány karácsonyi dalt.
Outlier üzenete…
A rostli eletem nagy talanya... Kerdeztuk baratainkat, mondjanak mar svajci etelspecialitast, meghalok ezekert. Azt mondjak, a francia oldalrol nem tudnak semmit, a nemeteknel ott a rostli. Megkosotoltam. Nos... Szegyelnem magam, ha egy kozepszeru koret lenne a nemzeti etelem.
maifosz üzenete…
Outlier: raclette, fondü a francia oldalról, más nem jut az eszembe.

én ettem valamit, amire azt mondták, hogy svájci specialitás, de sajnos 1. nem emlékszem a nevére 2. tele volt nyomva gépsonkával, étteremben rendelte nekem olyan, aki nem tudta, hogy nem eszem húst, és meg akart lepni valami finom svájci dologgal, így az első húsz percben sonkátlanítottam (nem akartam megbántani), és mire elkezdtem enni, már borzasztóan elegem volt abból a kajából,
de így is finom volt, szóval azért tudnak főzni, ha akarnak, ez a röstli valami ballépés.

(mire eljutottam a végére, nagy nehezen megtaláltam a neten: Alplermagronen)
Noémi üzenete…
http://www.youtube.com/watch?v=-2FTnexTccU
ndavid42 üzenete…
Ha ez a röstli = kartoffelpuffer = rösztli = tócsi = tócsni = berét, stb, meg még ahány féle formában hallottam, akkor az milyen jó pedig, egyik kedvencem :) :9 na de ízlések és.
Outlier üzenete…
Jahh, fondut azt toltunk, nade azt itthon is ettem, akkor nem svajci. ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo