ma azért minden egy kicsit jobb lett, pláne, hogy kisütött a nap, és egyébként is annyi dolgom volt, hogy eszembe sem jutott bármire is gondolni. a gyerekek a szintemen nagyon aranyosak, csupa 7-12 éves van, tízkor már aludtak, mint akiket leütöttek, és amikor mentem ébreszteni, már mindenki fent volt, ideális.
az irodalmárok sajnos egy kicsit sokan vannak, 13 fős a csoport, nem számítottam ennyi gyerekre, de azért, azt hiszem, boldogulunk. ma még ki kell találnom holnapra egy csomó feladatot, meg a hét további részére is, borultak a terveim. (eleve sokkal több feladat kell, mint gondoltam, mert naivan azt gondoltam, hogy majd felolvassuk és megbeszéljük a szövegeket, beszélgetünk irodalomról stb., de egyszerűen ehhez túl sokan vagyunk.) ráadásul a 2. hét programját még nem dolgoztam ki előre, nagyon helyesen úgy gondoltam, hogy majd az első hét tapasztalatai alapján, de a csoport fele két hétig marad nálam, tehát nagyon kreatívnak kell lennem. minden tiszteletem a tanároké, akik egy egész évre való óratervet el tudnak készíteni, nem csak 10x240 percnyit. azt meg igazán nem tudom még mindig, hogy mit csinálunk holnap (ma) Kukorellyvel. remélem, neki vannak ötletei.
egyébként meg nagyon nemzetközi itt minden, gyakran belefutni síró kiskölköket cipelő mókusokba, akik azt kiabálják, hogy "nem tudja valaki, hogy mi franciául a cipő? szerbül a fáradtnak lenni? angolul a gyalu?".
docendo discimus, aham, haham.

Megjegyzések

Kurucz István üzenete…
Amikor tanítottam, sokat segített, hogy nem volt különösebb óravázlatom, precíz heti tervem. A fejemben volt elképzelés, hogy kb. hova szeretnék eljutni velük, egyébként pedig improvizáltam. Napról-napra éltem, és ez jó volt, mert könnyűvé és ötletessé tett, nem kellett szétfoszlott fonalakba kapaszkodnom. A legfontosabb, hogy pörögni kell, fenntartni a figyelmet játékokkal, viccelődéssel.
Íme egy példa: http://nevergone.hu/blog/080708/szines-malac-az-olban :)
maifosz üzenete…
igen, két nap tapasztalatai után már én is leginkább napról napra élek :) csak estére mindig úúúgy elfáradok...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo