a zsinagógába szoknyát kellett venni, tehát 20 órán át magassarkúban voltam, én, aki egyébként sosem. mivel hajnaltájt még a Gellért-hegyre is felmásztam, most nem nagyon tudok megmozdulni, de nem bánom. a tegnap elég különleges volt ahhoz, hogy cserébe ma ne tudjak járni. eleve különleges volt ez a terepgyakorlat, szinte mindenki nagyon kedves és segítőkész volt velünk, és annyi izgalmas dolgot tanultunk. segített, hogy olyan dolgokat, amiket természetesnek és adottnak veszek, viszonylagossá tegyek (erre egyébként is törekszem, de most egészen új dolgokat kellett átgondolnom). tegnap már éjjel minden fiú fején a kipát kerestem.
(gondoltátok volna, hogy mennyire kaotikus egy sábeszünneplés?)
ha jó kulturális antropológus szeretnék lenni, tartanom kellett volna ezt a szombatot, hogy kipróbáljam, milyen, de azt úgy nem lehet, ha az ember nem készül fel rá előre. (még jó, hogy nem akarok kulturális antropológus lenni.)

Megjegyzések

Dóra üzenete…
Meg lehet kérdezni, hogy mit vettél természetesnek a zsidósággal kapcsolatban és hogyan lett viszonylagossá? (Persze ha tiltja a folyamatban lévő kutatásról szóló titoktartási kötelezettséged, megértem.)
maifosz üzenete…
nem a zsidósággal kapcsolatban vettem dolgokat természetesnek, hanem a saját kultúrámat általánosítottam természetessé. Pl. "az ember nem eszik úgy, hogy sapka van a fején", ez most teljesen kiesett, már nem magától értetődő, és korátozódott az érvényessége is. Természetesen egész életünkben a nevelés révén magától értetődővé vált dolgok érvényességét kérdőjelezzük meg, de ez most különlegesen intenzív élmény volt.
h üzenete…
a szoknyából miért következik a magassarkú? vagy az is kötelező volt :O
erchegyia üzenete…
Ugyan ezt kérdeztem én is :D

Állítólag szoknyához nem lehet bármilyen cipőt felvenni. (szerintem de)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo