stupid and cheerful

ez a legjobb tanács, amit valaha kaptam.
ezt a tanácsot pedig nem egy bölcs, idősebb rokon vagy közeli barát adta, hanem a This American Life című rádióműsoron* keresztül Dr. Joy Browne pszichológus. Dr. Joy úgy gondolta, hogy nem kell mindig minden csatát megvívni - időnként egyszerűbb csak felvenni a 'stupid and cheerful', vagyis 'buta és jókedvű' álarcot. nehezen kezelhető vásárlókkal, rendszeresen zaklató kollégával szemben többszörösen kipróbált és bevált módszer. majd megunják, abbahagyják. a stupid and cheerful módszere segít át a reggeleken is: a főnököm rendkívül szeszélyes a kávé előtt.

sokáig tartott, amíg rájöttem, hogy ez a jó módszer, és még tovább, mire a rádióműsor hallatán tudatosítottam magamban, hogy jé, én is ezt csinálom.
ha már ismertem volna, amikor bekerültem a szolgáltatóiparba (ahelyett, hogy olyan felesleges dolgokkal foglalkoztam volna felmosás közben, mint az önérzetem meg hogy kinek van igaza), az elmúlt néhány év sokkal kevésbé lett volna rossz, mint amilyen volt. (mondjuk a végére, leginkább a stupid and cheerfulnak köszönhetően, elég kellemes lett. meg én is.)

*a this american life valójában nem egy rádióműsor hanem színtiszta művészet, ódákat tudnék zengeni róla.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo