a szigeti veszedelemről csupán három eltérő keletkezési időpontom van. a Berkes Erzsébet 45/46 telét írja a 44 híres eposzban, a google (azaz a nép) is ezt mondja, a szóbelis könyvben 46/47 tele van (Séra Gergő, de szerinte 1566 és az 1640-es évek közepe között közel 150 év telt el), nekem meg eléggé az tűnik hitelesnek, amit Kovács Sándor Iván ír több helyen is, hogy 47/48, ő végülis ezzel foglalkozik egész életében, csak jól tudja. (az órai vázlatomban meg 41/42 van, de azt én írtam le, gyakran írok le hülyeséget, szóval az nem számít.) boldoggá tesz, hogy hajnali 3 óra 9 perckor, több liternyi kávé után ez életem problémája.
egyszer elolvasom, becsszó.

Megjegyzések

Acho üzenete…
Nekem a mai napig nem sikerült...
Braun üzenete…
Nekem igen. Nem a legnagyobb élmény. Idézni nem tudnék belőle. Kvázi önkínzás. :)
Kerekecskemacska üzenete…
mi úgy tanultuk, hogy két részletben írta - két télen, mert közben harcolászott kicsit Zrínyicsóka...
ZM üzenete…
Én '45-46 teléről tudok, az olvasóhoz intézett előszó szerint egy télen, a harcok szünetében írta (bár tagadja, de később még változtatott, javított rajta).
Wiki: "Főművén, a 15 részből álló Szigeti veszedelem (Obsidio Szigetiana) című hősi eposzon 1645-től dolgozott, nagy részét 1647-48 telén vetette papírra."

Az biztos, hogy '51-ben jelente meg az Adriai tengernek Syrenája.
maifosz üzenete…
Igen, ez a több évig dolgozott rajta a valószínű.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo