Ezt a verset írtam valamelyik éjjel a Bardonak, most már meg merem mutatni, mert kaptam hozzá pozitív kritikát DOKKon.
Te nagyra vagy, tiéd a vad szabadság,
a verseid szabályhegyek nem lakják
te azt hiszed, hogy úgy a jó, hogy Alföld:
korlátlan, végtelen, s egy csöppet fennkölt.

Te azt mondod, hogy így lehet csak élni:
hegyet, sziklát homokra kell cserélni.
Te azt mondod, csak így tiéd a távol,
csak így láthatsz be mindent, légy akárhol.

Én azt mondom, hogy kell a fal, s a korlát,
tilos, szabály, a nem, hogy tartsd a formát,
átmászható, de őrzött drótkerítés.

Te hol vagy épp, ott bontasz versvitorlát,
pedig csak az, ki járta csúcsok ormát
tudhatja meg, mi tény, s mi csak körítés.

Megjegyzések

dsarosi üzenete…
Az eleje tetszik, a vége viszont nem az én esetem. Főleg a kerítés-körítés nem jön össze a vers formájával. Bocs. :)
Acho üzenete…
Nekem pont az utolsó hat sor dobta fel az egészet. Ízlések és pofonok ugyebár... :-)
Névtelen üzenete…
Áh, nagyon tetszik! Engem is a vége üt szíven leginkább, a kezdés (=első két sor) még nem fogott meg annyira.
Le a kalappal! ;)
maifosz üzenete…
dsarosi: szerintem jó rím.

többieknek köszi.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo