például palacsintát nagyon szeretnék már enni. (múlt szombaton ettem, szuper volt.) unalmasak ezek a szombatok, jobban szeretem, amikor sok a gyerek, de így ma bevihettem a négy kis hollandot Kecsóra csavarogni, fagyiztunk, és olyasmi hasznos szavakat tanultunk, mint a villanypózna meg a városháza. meg mozgólépcsőn is utaztunk a plázában, a kicsinek az volt a legnagyobb élmény. meg a szökőkutak. elképesztőek amúgy ezek a gyerekek, Chris pl. 13 éves, tökéletesen beszél hollandul (mivel az az anyanyelve) és angolul, tud franciául, latinul és magyarul (a haladóknál van), és most kezdi a németet és az ógörögöt. mert hollandiában annak, aki gimibe jár, annak kötelező a latin és az ógörög is. (ha jól értettem.) ha nem lenne olyan hörgős nyelv ez a holland, szívesen kiköltöznék oda, hátha akkor nekem is ilyen jófej gyerekeim lesznek.

Megjegyzések

ZM üzenete…
Nálunk is van olyan nyolcosztályos gimi, ahol kötelező a latin, s talán egy év (vagy egy fél) ógörög is volt (van) pl. a fadoriban.
ZM üzenete…
fasoriban

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo