véget ért

az első teljes hetem Maidenheadben, az új otthonunkban.

Vasárnap átsétáltunk Windsorba: csak 15 kilométer, de persze hazafelé már vonattal jöttünk. A hetet leginkább a könyvtárban töltöttem: jó látni, hogy itt a könyvtár a közösségi élet központja, tele van rendezvényekkel és sokáig nyitva tart.

Egyelőre élvezem, hogy midnen csak néhány perc sétára van: sokkal kevesebbet kell tervezni, akármikor dönthetünk úgy, hogy elmegyünk egy meetupra (a helyi Wetherspoonsban zajlik főleg a szociális élet) vagy egyet kirándulni.

Csütörtökön megvolt az első helyi meetup is: társasjátékozni voltunk a Maidenhead Board Gamerekkel - volt egy magyar lány is a társaságban. A játékok jók voltak (Decrypto-t és Werewordsöt játszottunk, ez utóbbi kifejezetten tetszett), a társaság még elválik.

Pénteken végre V. is lejött: összeraktuk a kanapét és a fiókos szekrényt, valamint átsétáltunk Braybe. Még nem igazán tudok mit kezdeni azzal, hogy egy ilyen gyönyörű helyen lakunk: kicsit olyan, mintha nyaralni jöttem volna. Akármikor véget érhet.

Tanultam egy csomó új szót is a héten, a legjobb, hogy rögtön angolul is meg magyarul is tanulom őket (ebből közben lista lett, amit mindig bővítek):
vörös kánya / red kite (ez a legszebb madár a világon, itt lehet olvasni róla)
muntyákszarvas / muntjac deer (ez a szarvasféle eredetileg Indiában meg Kínában honos, de néhányat idehoztak Angliába az 1920-as években, megszöktek, aztán most tele van velük a Chiltern)
sárga billegető / yellow wagtail
szajkó / jay (ezt mondjuk pont tudtam, de nem tudtam, hogy néz ki az ehhez a szóhoz tartozó madár)
starling / seregély ez mennyire zajos!
long-tailed tit / őszapó
red-legged shieldbug ("forest bug") / vöröslábú címerespoloska
water vole / közönséges kószapocok ("vízipocok")
stag beetle / szarvasbogár (no surprise)
gatekeeper butterfly / kis ökörszemlepke
wren / ökörszem
swift / sarlósfecske
buzzard / egerészölyv
green woodpecker / zöld küllő
house martin / molnárfecske
gray heron / szürke gém
chiffchaff / csilpcsalpfüzike (ezt a madarat nem láttam, de hang alapján ez lehetett, hacsak nincs más gyakori mezei madár amelyik azt mondja, hogy chiff chaff chiff chaff)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo