játékajánló - Werewords
rég volt már játékajánló, de mióta Maidenheadbe költöztünk, csatlakoztunk a helyi társasjátékos meetuphoz, úgyhogy rengeteg új játékkal ismerkedtem meg.
az egyik kedvencem a Werewords, leginkább azért, mert faék egyszerűségű, gyors, csapatban is játszható, könnyen szállítható, és nem kell érte ötven fontot fizetni.
valójában, rendkívül meglepő módon, ha akarod, akkor egyáltalán nem kell érte fizetni, ami kifejezetten vonzóvá teszi.
a játék az osztálykirándulások és táborok kedvenc "gyilkosos" vagy "vérfarkasos" játékának és egy sima barchobának a keveréke. vannak a közönséges városlakók, a polgármester, a vérfarkas és a látnok. a játék elején kijelölünk egy polgármestert, aki kiosztja a kártyákat: attól függően, hogy mennyi emberrel játszol, lehet 1-2 vérfarkas, egy látnok, a többiek pedig közönséges városlakók. ha nincsenek kártyáid, akkor a gyilkososban megszokott módon ki is lehet jelölni a szerepeket.
mi itt szoktuk bekapcsolni az appot: egy kedves amerikai mondja, hogy kinek mit kell csinálni. amíg mindenki "alszik", addig a polgármester titokban kiválaszt egy szót (ide kell igazából az app, mert jó szavakat ajánl, de ha magyarul játszanánk, akkor a polgármesternek kellene kitalálni egyet), és azt megmutatja a látnoknak meg a vérfarkasnak. a városlakóknak 4 percük van, hogy igennel és nemmel megválaszolható kérdéseket tegyenek fel a polgármesternek, és kitalálják a szót vagy kifejezést.
és mit csinál a vérfarkas meg a látnok?
ez teszi a játékot érdekessé: a vérfarkasnak félrevezető kérdéseket, a látnoknak pedig rávezető kérdéseket kell feltennie - de úgy, hogy ne bukjanak le se egymás előtt, se a lakók előtt!
ki nyer?
ha a városlakók kitalálták a szót: a vérfarkas felfedi magát, és tippelhet, hogy ki volt a látnok. ha a vérfarkas jól tippel, akkor "megeszi" a látnokot, és ő nyer. ha rosszul tippel, a városlakók nyernek.
ha a városlakók nem találták ki a szót: szavazhatnak, hogy ki volt a vérfarkas (mi erre 1 percet szoktunk adni). (a látnok nem fedheti fel magát.) ha kitalálták, hogy ki volt a vérfarkas, akkor annak ellenére is a városlakók nyernek, hogy nem találták ki a szót. ha nem derítik ki, hogy ki volt a vérfarkas, akkor a vérfarkas nyer.
bár én mindig vevő vagyok egy jó kis barchobára (szerencsére sokat játszom is mindenféle nyelven a diákjaimmal), csapatban sosem volt igazán érdekes, de ezzel a taktikai elemmel újra kifejezetten izgalmas lett.
(ha letöltenétek az appot: amerikai szavakra kell felkészülni.)
az egyik kedvencem a Werewords, leginkább azért, mert faék egyszerűségű, gyors, csapatban is játszható, könnyen szállítható, és nem kell érte ötven fontot fizetni.
valójában, rendkívül meglepő módon, ha akarod, akkor egyáltalán nem kell érte fizetni, ami kifejezetten vonzóvá teszi.
a játék az osztálykirándulások és táborok kedvenc "gyilkosos" vagy "vérfarkasos" játékának és egy sima barchobának a keveréke. vannak a közönséges városlakók, a polgármester, a vérfarkas és a látnok. a játék elején kijelölünk egy polgármestert, aki kiosztja a kártyákat: attól függően, hogy mennyi emberrel játszol, lehet 1-2 vérfarkas, egy látnok, a többiek pedig közönséges városlakók. ha nincsenek kártyáid, akkor a gyilkososban megszokott módon ki is lehet jelölni a szerepeket.
mi itt szoktuk bekapcsolni az appot: egy kedves amerikai mondja, hogy kinek mit kell csinálni. amíg mindenki "alszik", addig a polgármester titokban kiválaszt egy szót (ide kell igazából az app, mert jó szavakat ajánl, de ha magyarul játszanánk, akkor a polgármesternek kellene kitalálni egyet), és azt megmutatja a látnoknak meg a vérfarkasnak. a városlakóknak 4 percük van, hogy igennel és nemmel megválaszolható kérdéseket tegyenek fel a polgármesternek, és kitalálják a szót vagy kifejezést.
és mit csinál a vérfarkas meg a látnok?
ez teszi a játékot érdekessé: a vérfarkasnak félrevezető kérdéseket, a látnoknak pedig rávezető kérdéseket kell feltennie - de úgy, hogy ne bukjanak le se egymás előtt, se a lakók előtt!
ki nyer?
ha a városlakók kitalálták a szót: a vérfarkas felfedi magát, és tippelhet, hogy ki volt a látnok. ha a vérfarkas jól tippel, akkor "megeszi" a látnokot, és ő nyer. ha rosszul tippel, a városlakók nyernek.
ha a városlakók nem találták ki a szót: szavazhatnak, hogy ki volt a vérfarkas (mi erre 1 percet szoktunk adni). (a látnok nem fedheti fel magát.) ha kitalálták, hogy ki volt a vérfarkas, akkor annak ellenére is a városlakók nyernek, hogy nem találták ki a szót. ha nem derítik ki, hogy ki volt a vérfarkas, akkor a vérfarkas nyer.
bár én mindig vevő vagyok egy jó kis barchobára (szerencsére sokat játszom is mindenféle nyelven a diákjaimmal), csapatban sosem volt igazán érdekes, de ezzel a taktikai elemmel újra kifejezetten izgalmas lett.
(ha letöltenétek az appot: amerikai szavakra kell felkészülni.)
Megjegyzések