non cogito ergo non sum

Szerintem talán nincs is annál szebb, mint egy Haydn Te Deum után kilépni a zeneiskolából a hóba, péntek este van, harangoznak és pont rálátni a kivilágított Bazilikára... az ember lelkében tombol a halleluja, és világgá kellene kiabálni, hogy szép, szép, szép, nagyon szép!

Aztán persze az áhítat lassan megszűnik... még a hídon lovaskocsik robognak el mellettem, tizenkilencedik század elején vagyunk... sapit behúzni teljesen a szemembe, orromig sem látok, se jobbra, se balra, nem is kell... csak most ne zavarjanak meg...

A belváros mocskos. Megfojt, utálom. A piacutcán megyek végig, többéves megszokás, hogy a bódék mögött. Csak most sötét van... Olyan hangulata van, mint amikor akasztani viszik az embert... A hídon, a szigeten ott még éreztem azt, ami Esztergom lényege: a múltat benne... A városban viszont se múlt, se jövő, csak a jelen van és az is pillanatnyi, bizonytalan, nem tudom, hogy jutottam el a buszig, nem emlékszem...

A faluban megint más... az néma, havas, örök és végtelen... akármikor hazajöhetek, pont ugyanilyen lesz, szerencsére... nincs múltja, nincs jövője, de a jelene biztos... minden egészen más: a sötét sokkal sötétebb, még a lámpáknak is jobban kell erőlködniük, ha át-át akarják vágni...

És hiányzik Budapest, ami a leginkább más mind közül...

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Maf, te kis adys :)
Rossz ez a fekete Maf...valahogy te nem vagy olyan fekete *.*
maifosz üzenete…
értettem, főnök :) akkor keresek neki másmilyen kinézetet :)

(engem igazából az zavar, hogy nem mutatja ki az oldalán az utolsó kommenteket... :P)
bejo üzenete…
kötekedjek? :) a fekete jobb volt :)
Névtelen üzenete…
A Zenesulinak megvan a maga hangulata. Ezért szeretem nagyon-nagyon.Meg a szigetet is. Gyönyörű tud lenni. Nadehogy Pest... :P
Névtelen üzenete…
Nekem a Te Deum jött be..., már 27 évvel ezelőtt is, amikor először énekeltem...
maifosz üzenete…
Kedves Névtelen,

én még nem éltem 27 éve :) (az egész estéből a Te Deum volt a legfontosabb, mert meghatározta az egészet...)

köszönöm a kommented!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo