Berlin fölött az ég

Ahhoz képest, hogy ma tényleg szerettem volna legalább belenézni a franciába, mert a nyár jótékony hatásának köszönhetően szerintem most épp bemutatkozni sem tudnék, filmet néztem. Németül, felirat nélkül. Mert annyira szeretem a derhimmelüberberlinben ahogy mondja az angyal, hogy als das Kind Kind war, meg hogy warum bin ich ich und warum nicht du... El fogok felejteni teljesen németül, ha nem gyakorlom. Márpedig elfelejteni nem szabad, mert eszem ágában sincs újra megtanulni.
De nem a német miatt nézem persze, hanem mert mozgóképben igen járatlan szemem szerint ez a legszebb film, amit valaha láttam. Ha valaki nem ismeri, sürgösen pótolja be, a főszerepet Bruno Ganz játssza, aki itt szépen mosolyog, nem úgy, mint a hitlerfilmben, játszik benne még a Columbo és rendezte Wim Wenders, aki a millió dolláros hotelt meg a bőség földjét, amiket szintén nem árt megnézni, de egyik sincs ilyen szép.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo