ez baromi jó. majd én is így fogom csinálni, ha majd magyartanár leszek. mondjuk pont kispállal, 30y-nal és cseh tamással. egészen új szempontú irodalomtanítás kell, mert nem az a lényeg, hogy fel tudjam mondani a petőfiéletrajzot, hanem az, hogy ha elém raknak egy verset, akkor értsem, hogy mit mond, ha egy regényt, akkor olvassak a sorok között, meg egyáltalán az, hogy olvasni szükséges és jó.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Egy Aktívos videó jut erről eszembe. Ül és vár, mint az elégia műfajával rokon műalkotás. Én is elcserélnék 101 hagyományos irodalom órát egyetlen egy ilyenért.
maifosz üzenete…
Azt az Aktívos videót linkeltem be... nem elég feltűnő még mindig, ha linkelek ^^
Névtelen üzenete…
Bocsi,figyelmetlen voltam.Azt hittem, hogy valami olyasmire hivatkozol, amit előzőleg írtál, csak nekem kerülte el a figyelmem.) =P
Névtelen üzenete…
szerintem sokkal több Burzosá Nyugdíjasok szöveg kéne a magyarórákra!!
erchegyia üzenete…
Megnézném mondjuk Durzák tanárnőt, ahogy így tart órát :)
maifosz üzenete…
Nyilván nem lehet olyat, hogy valaki eddig nem így tartott, aztán holnaptól Kispált hallgattat magyaron.
Az a lényeg, hogy a pályakezdők így csinálják :)
ZM üzenete…
Többször próbáltam Cseh Tamást (Műcsarnok). Tapasztalat? Az átlagnak túl intellektuális - olyan, mint az irodalom.
A leírtakkal egyetértek. De az irodalom iránt nem érdeklődő osztálytársaid is azt tartják a legklasszabbnak, ha egy ismeretlen művet kapnak?
maifosz üzenete…
Annak szerintem az általános iskola első osztályában gyökerező okai vannak, ha valaki nem érdeklődik az irodalom iránt. Illetve még annál is korábbi: nagyon nagy a szülők felelőssége, olvasnak-e, olvastatnak-e. És miket.
(Ezért szeretnék alsós tanítónéni lenni, de akkora felelősség, hogy amilyen vagyok, beleőszülnék.)

Cseh Tamást sajnos nem ismerik az osztálytársaim.

Az osztálytársaim olyan oktatási rendszerben tanulnak tizenhárom éve, ahol minden tárgyban (a matematikát is beleértve) azt várják el tőlük, hogy megtanuljanak valamit és visszaadják. Így hamar leszokik az ember az önálló gondolkodásról, mert anélkül is lehet jó eredményt elérni.
dsarosi üzenete…
De ha valaki megtanulja azt is, hogyan lehet önállóan egy kis általános műveltséggel és kevés munkával összekaparni szinte mindent, amit a 12 (13) év alatt kérnek, akkor már csak az egyetem alatt tudja meg, mi is az a tanulás. :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo