2008 április

23. Thomas Mann: Tonio Kröger
24. Daniel Pennac: Nemkötelező olvasmány
"Nem arról van szó, hogy van-e időm olvasni, vagy nincs (időt senki sem adhat nekem), hanem hogy megajándékozom-e magam azzal a boldogsággal, hogy olvassak."
25. Bertolt Brecht: Kurázsi mama
Ha nem lenne ennyire csúnya a könyvtári kötelező borítója, már régesrég elolvastam volna... Régen olvastam már olyan könyvet, amiben ennyire jók lennének a versfordítások - Nemes Nagy Ágnes, köszönöm, gyönyörű...
26. Lackfi János: Törpe és óriás között
Gyerekversek a modern fajtából. Kicsit varródanis, de nem annyira zseniális. Van a könyvben néhány vers, ami nagyon jó, a témaválasztását és a szókincsét is szeretem, és a rajzok is nagyon szépek benne... Összességében nem tett rám annyira nagy hatást, de jókat mosolyogtam olvasás közben...
27. Béres Melinda: Semminden
Még aranyosabb, mint a Széllelbélelt mesék, szerintem érettebb is, sokkal jobban tetszett.
28. Mihail Bulgakov: A Mester és Margarita (sokadszor)
29. Lázár Ervin: Egy lapát szén Nellikének
Mitől van az, hogy minden mondat lázárervines? Mintha egészen más nyelven beszélne, mint a többi ember... lázárervinül egy ilyen mondatba, mint például a "süt a nap" képes belesűrűsödni nagyjából a világ minden szomorúsága... azt, amit mond, lázárervinül mondja, utánozhatatlanul keserű lázárervinül...
30. Dürrenmatt: A fizikusok + Hemingway: Az öreg halász és a tenger

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo