két teljes órája elemzek szókapcsolatfajtákat, és a helyzet egyre reménytelenebb. (pl. annak a szókapcsolatnak sem tudom megállapítani a fajtáját, hogy egyre reménytelenebb, és nem nyugtat meg, hogy a szobatársam sem, mert ő nem reggel ír ZH-t.) azt hiszem, pihentetésképpen bemagolom a kéziratos szórványemlékeink keletkezési időpontját, helyét, íróját, másolóját, hogy hány szót (és miket) tartalmaz stb. (amikor utoljára ezzel foglalkoztam, délután, akkor majdnem megsemmisült véletlenül a könyv, amiből jegyzeteltem.)

update
a szobatársam viszont tudja a mohamedán szórványemlékek szerzőit is (Al-Dzsajháni stb.), a másik szobatársam tud oroszul, a harmadik szobatársam tud franciául, a negyedik szobatársam meg a barátjával alszik ért a biológiához, szerintem megyek és magamra borítom a kávéautomatát muszáj lesz megküzdenem ezzel a félelmetes adathalmazzal.

Megjegyzések

feketesára üzenete…
bölcsész vagyok én is, de ettől függetlenül azt hiszem semmi de semmi értelme nincsen két órát se vesztegetni az időt szókapcsolatfajták elemzésével. mire jó ez a jó ZH írására való felkészülésen túl? ilyenre a drága időt... persze csak szerintem.
Névtelen üzenete…
Lehet, hogy anno mégis az ősöket kellett volna választanod...
N
h üzenete…
mi az a szókapcsolatfajta? az aranyhörcsög, meg a szíriai aranyhörcsög az?
maifosz üzenete…
"az aranyhörcsög": ez szervetlen szókapcsolat, nem szintagma, ezekkel nem foglalkozunk
"szíriai aranyhörcsög": ez szintagma, ilyenekkel foglalkozunk

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

vásárlás

Kovács András Ferenc: Pro Domo